Tahniah, Malaysia Berasaskan Telefon Bimbit Anak Pertama Menjejaki Kit Dilancarkan.

Telefon Bimbit Anak Pertama

KUALA LUMPUR: Malaysia berasaskan telefon bimbit anak pertama menjejaki kit yang menyediakan sokongan hujung-ke-hujung bagi ibu bapa supaya mereka kini boleh menjejaki di mana anak-anak mereka telah dilancarkan semalam.

TraqKid, Knightsbridge Resources Sdn Bhd (Knightsbridge Resources) dan U Mobile, telah dilancarkan oleh Menteri komuniti Datuk Seri Rohani Abd Karim, yang dipuji usaha inovatif meningkatkan keselamatan kanak-kanak dan wanita.

"Kanak-kanak merupakan aset penting ke arah pembangunan negara dan mewarisi pusaka kita kepada tujahan ke hadapan negara kita ke fasa pembangunan yang seterusnya. Oleh itu, memang semua orang secara kolektif tugas dan tanggungjawab untuk mengambil peranan proaktif dalam melindungi dan memastikan keselamatan anak-anak kita,"katanya dalam ucapan beliau semasa pelancaran di Royal Lake Club.

Rohani menggalakkan ibu bapa untuk menggunakan ketersediaan perkhidmatan ini yang akan membantu dalam memberi lebih keselamatan kanak-kanak.

TraqKid membuat real-time pengesanan kanak-kanak yang mungkin melalui kad SIM mudah alih U yang didayakan dengan teknologi Perkhidmatan lokasi berpusat di SIM.

Kad SIM boleh digunakan dengan mana-mana GPS yang membolehkan peranti seperti jam tangan pintar selain telefon bimbit.

Ibubapa kemudian boleh memuat turun apl untuk mengesan di mana anak-anak mereka.
"TraqKid menawarkan ibu bapa pengalaman lancar kerana segala-galanya boleh dilakukan melalui telefon bimbit. Terdapat tidak perlu membeli apa-apa aksesori lain kerana teknologi berasaskan SIM lokasi yang tertanam dalam kad SIM mudah alih U dapat mengesan sebarang peranti GSM yang diacarakan di bawah,"sumber Knightsbridge Pengerusi dan pengasas Komuniti Kepolisan Malaysia dan Ketua Pegawai Eksekutif Kuan Chee Heng berkata.
TraqKid adalah tersedia untuk pra pesanan mulai hari ini. Langganan bermula dari RM58 setiap bulan dengan U Mobile. Semasa pendaftaran, terdapat yuran pendahuluan sebanyak RM36 untuk Insurans kemalangan diri.

Related Posts: