Trik Bagaimana Baca Mesej WhatsApp Tanpa Pengirim Sedar

Baca Mesej WhatsApp Tanpa Pengirim Sedar

Ini menjadikan ia sangat mudah untuk menjaga perasaan apabila seseorang menghantar mesej pada WhatsApp. Ada satu masa di mana anda tidak mahu membalas mesej dengan cepat tetapi masih mahu membaca mesej. Tetapi malangnya aplikasi WhatsApp yang mempunyai ciri-ciri yang menandakan mesej yang dibaca oleh dua tanda biru.

Walau bagaimanapun, untuk mengekalkan perasaan yang menghantar mesej, anda boleh membaca mesej tanpa pengetahuan penghantar. Cara rumit sedikit  ialah apabila menerima mesej, anda perlu matikan telefon bimbit dan aktifkan 'mode kapal terbang'.

Selepas mengaktifkan ia, anda boleh membuka mesej. Ini membolehkan anda untuk membaca mesej yang dihantar tetapi tidak mengubah status (blue tick) mesej. Kemudian, selepas membaca mesej, anda boleh menutup WhatsApp itu kemudian mematikan 'mode kapal terbang'.

Untuk lebih mudah lagi, anda boleh mematikan ciri ini dalam tetapan aplikasi. Anda boleh lihat video dibawah untuk lebih memahami.


Apa yang ada perlu buat untuk mematikan blue tick anda perlu buka aplikasi Whatapp → Pilih SettingsPrivacy → hilangkan tick pada Read Receipts tab. Dengan cara ini anda tidak lagi rumit untuk mematikan sambungan telefon bimbit apabila tidak mahu membalas mesej daripada seseorang.

Sumber

Related Posts: