Budak Yang Dirantaikan Untuk Silinder Gas: Berikut Adalah Beberapa Berita Baik Untuk Perubahan

Budak Yang Dirantaikan Untuk Silinder Gas

KUANTAN: Ia adalah pengakhiran yang gembira untuk lelaki berusia 10 tahun yang didakwa dirantaikan untuk silinder gas oleh beliau stepfather – bapa biologi yang dia mahukan dengan telah diberikan tiga tahun jagaan.

Perintah yang diberi oleh Majistret Tengku Eliana Tuan Kamaruzaman di Mahkamah kanak-kanak tersebut di sini pada hari Rabu.

Jabatan Kebajikan Masyarakat Pahang Penolong Pengarah kebajikan kanak-kanak Azmi Ibrahim berkata bahawa anak itu menginap juga menghadiri bengkel yang interaktif dengan seorang pegawai psikologi Jabatan Kebajikan Masyarakat apabila dia kembali dengan ayahanda beliau ke Melaka.

"Ini adalah bertujuan untuk memberinya bantuan psikologi dalam kes beliau masih trauma dengan apa yang berlaku," katanya.

"Beliau akan menjalani bengkel untuk seberapa lama yang beliau perlu menjadi lebih baik," Tambah Azmi.

Pada 5 Okt, jiran-jiran melihat bahawa budak berusia 10 tahun itu telah dirantaikan di rumahnya di Indera Mahkota di Kuantan, Pahang, dan diberitahu pihak polis.

Budak itu dijumpai shackled dengan rantai besi untuk silinder gas, dan adalah berpakaian hanya seluar Nya.

Stepfather, seorang askar, ditangkap dan kemudian dibebaskan dengan ikat jamin polis sementara menunggu siasatan.

Anak itu telah lebih awal menghubungi bapanya biologi beberapa kali mengadu bahawa beliau adalah sedang dipukul oleh stepfather beliau.

Mangsa berusia 36 tahun bapa biologi kemudian berkata beliau telah dihubungi dengan serta-merta bekas isterinya untuk mengesahkan perkara itu.

"Beliau berkata ia tidak normal kerana dia nakal," kata ayah.

Pada 11 Oktober, bapa biologi telah diberikan jagaan sementara budak itu untuk satu bulan, untuk memberi masa Jabatan kebajikan masyarakat untuk menentukan jika bapa biologi secukupnya boleh menjaga budak itu.

Related Posts: